Temele pentru acasă sunt cu adevărat benefice pentru copii?

Iată ce spun specialiștii în domeniu

„Aș vrea să dau SKIP la teme, dar nu se poate…”

Vine de la școală, mănâncă repede ciorbița și se așază pe canapea să se uite la desene animate. Însă, la cât este de obosit/ă, adoarme în câteva minute.

După ce se trezește, realizează că are atâtea teme de făcut încât nu-i va ajunge timpul să mai iasă și pe afară măcar o jumătate de oră.

Uneori, sare peste somnicul după prânz numai că să se poată juca puțin.

Oare volumul mare de teme este cu adevărat benefic pentru copii sau este doar o metodă educațională învechită care nu se mai schimbă?

În urmă cu doi ani, o învățătoare din Texas a devenit virală pe internet cu politica sa „non-homework”, câștigând laude de la părinții din întreaga țară care se plângeau de multitudinea de lecții pe care le aveau copiii acestora pentru acasă.

Temele pentru acasă sunt cu adevărat benefice pentru copii? 1

Brandy Young a spus părinților că:

În acest an, eu nu le voi da deloc teme pentru acasă, deoarece elevii de clasa a II-a au nevoie de timp și pentru alte lucruri importante din viețile lor”, cerându-le elevilor să ia cina împreună cu familiile, să se joace în aer liber și să se ducă la culcare mai devreme.

Dar întrebarea cât de mult este necesar să studieze copiii acasă pentru a nu-și pierde potențialul academic, naște multe controverse și pentru asta ar fi indicat să aflăm ce spun specialiștii în domeniu.

Noile studii arată că…

Temele pentru acasă sunt cu adevărat benefice pentru copii? 2

Cea mai cuprinzătoare cercetare a temelor de până acum provine dintr-o amplă analiză realizată de profesorul de psihologie de la Duke University, Harris Cooper, care a găsit o legătură pozitivă între temele pentru acasă și performanțele școlare ale elevilor.

Pentru elevii de clasa a VII-a până la clasa a XII-a, se pare că temele sunt mult mai benefice decât pentru elevii mai mici, deoarece le îmbunătățesc considerabil rezultatele școlare.

Analiza lui Cooper s-a concentrat asupra modului în care studiul făcut individual acasă influențează rezultatele obținute la testările din clasă. Raportul său a remarcat că temele sunt, de asemenea, gândite să îmbunătățească obiceiurile de studiu, atitudinile față de școală, auto-disciplina, curiozitatea și abilitățile de rezolvare a problemelor independente.

Pe de altă parte, cercetările sale demonstrează că temele pot provoca oboseală fizică și emoțională, pot dezvolta atitudini negative legate de învățare și pot limita timpul liber al copiilor.

Temele pentru acasă sunt cu adevărat benefice pentru copii? 3

La sfârșitul analizei sale, Cooper a concluzionat:

  • elevii până la clasa a V-a nu ar trebui să petreacă mai mult de 1h și 30 minute pe zi pentru a-și rezolva temele
  • toți studenții ar trebui să aibă teme pentru acasă (dar nu foarte multe)
  • dacă nu există teme nu există nici performanțe școlare

De asemenea, Cooper a mai adăugat: „O modalitate bună de a înțelege importanța temelor pentru acasă este modul în care percepeți utilizarea medicamentelor sau suplimentelor alimentare”.

„Dacă luați prea puține, nu vor avea nici un efect. Dacă luați prea multe, vă pot ucide.

Dacă luați doza potrivită, vă veți simți mai bine. “

Concluzie

Așadar, performanțele școlare ale copiilor depind foarte mult de volumul temelor pentru acasă.

Temele pentru acasă sunt cu adevărat benefice pentru copii? 4

Dacă acest volum este prea ridicat, elevii vor întâmpina mari dificultăți în învățare, iar dacă acest volum este prea scăzut, sau nu există deloc, elevii nu vor învăța îndeajuns încât să obțină rezultate bune la testări.

Cum îl poți ajuta pe copil să învețe mult mai ușor și repede?

Nu mai este o surpriză pentru nimeni faptul că jocul reprezintă cea mai bună metodă de învățare a copiilor.

Îți amintești că în copilăria noastră învățam să numărăm pentru prima dată, când ne jucam „șotronul” sau „baba-oarba„?

Ei bine, poate că acum tehnologia a evoluat mult mai mult, iar copiii se simt foarte atrași de jocurile virtuale, însă mai există o speranță.

Se pare că cei mici adoră să fie competitivi și datorită acestui lucru, ei joacă oricând cu plăcere, alături de părinți și prieteni, jocuri de societate.

Un joc de societate conceput special pentru a facilita învățarea și a spori inteligența emoțională a copiilor este: „EQ GAME”.

eq game - alfabetul inteligentei emotionale

Acest joc este de departe cea mai bună alegere pe care o poţi face pentru copilul tău, deoarece atât distracţia cât și învățarea cu ușurință sunt garantate la cote maxime.

Beneficiile „EQ GAME sunt numeroase, dintre care amintim:

  • Dezvoltarea creativității
  • Impulsionarea inteligenţei sociale
  • Sporirea empatiei
  • Amplificarea încrederii în forțele proprii
  • Stimularea învățării facile
  • Gestionarea emoțiilor etc.

Așadar, dacă vrei să faci ca terminarea temelor să se petreacă într-un timp record şi micuţul tău să fie fericit că are şi timp de joacă, nu-ţi rămâne decât să vă jucaţi împreună EQ GAME.

Cum funcționează?

Este simplu.

Prin intermediul inteligenţei emoționale care va fi mult mai dezvoltată în urma parcurgerii jocului şi care-l ajută pe copil să găsească soluțiile corecte şi rapide la orice tip de probleme.

EQ GAME este recomandat copiilor de la patru ani în sus, dar și adulților. El  este un ajutor de nădejde pentru părinţii care-şi doresc să le asigure micuţilor un viitor plin de succes.

Teme multe sau puţine

Eq Game îl va susţine!

Îl poţi găsi aici: „EQ GAME”.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Lasă un răspuns

Categorii principale

Navighează alegând un subiect de interes