Este atât de atent la ursuleții care cântă încât nu-i mai poți dezlipi telefonul din mânuțe?
Crezi că învață cu adevărat cifrele sau cum se numesc animalele din videoclipul pe care ți-arată mereu că vrea să-l vizioneze?
Află ce spun specialiștii despre acest lucru în următoarele rânduri.
Cea mai frecventă greșeală pe care o fac părinții în această eră a device-urilor inteligente este faptul că îi lasă pe micuți să exploreze prea mult internetul.
Ei îi văd pe copii foarte atenți la clipurile video care rulează și cred că aceștia chiar învață lucruri utile din ceea ce vizionează, dar rezultatele următorului studiu vor arăta tuturor adevărul.
Într-un nou studiu realizat de Acta Paediatrica, copiii cu vârsta mai mică de 2 ani pot fi distrași și ținuți ocupați de părinții lor, arătându-le clipuri de pe YouTube, pe smartphone-urile sau pc-urile personale, dar micuții nu învață absolut nimic din acele videoclipuri.
Pentru acest studiu, au fost analizați 55 de copii indieni de vârste diferite: 6, 12, 18, respectiv 24 de luni.
La vârsta de 6 luni, copiii au fost atrași de muzică, iar la 12 luni de vizionarea videoclipurilor.
Se pare că micuții i-ar putea identifica pe părinții lor în videoclipuri la vârsta de 1 an și pe ei înșiși la vârsta de 2 ani.
Începând cu vârsta de 18 luni micuții ating ecranul și apăsă butoanele care apar pe ecran, dar nu înțeleg utilizarea lor.
Așadar, copiii mici sunt atrași de modul de prezentare al clipurilor, de efecte și de muzică, dar nu au capacitatea necesară ca să înțeleagă despre ce este vorba în ele până la vârsta de 2 ani.
De asemenea, „copilașii sunt atrași de smartphone-uri mai mult decât alte dispozitive sau forme de mass-media și este nevoie de mai multe studii psiho-comportamentale asupra interacțiunii copil-smartphone pentru a concluziona de la ce vârstă este benefic pentru aceștia să le utilizeze constant”, a spus Savita Yadav, de la Institutul de Tehnologie Netaji Subhas din New Delhi.
„Ca specialist, recomand să-i lăsați pe copii să vizioneze desene animate și videoclipuri educative începând cu vârsta de 2 ani și jumătate când înțeleg destul de bine sensul cuvintelor și nu mai mult de 2 ore pe zi”.
„Este mult mai importantă interacțiunea părinte-copil decât interacțiunea copil-smartphone, așa că încercați să puneți pe primul loc legăturile umane pe cât de mult posibil, făcându-le interesante atât cât vă pricepeți dumneavoastră.”
„La naştere, toţi copiii sunt supradotaţi. De cei care pălesc, mamele sunt responsabile total!”(Florian Colceag)
Dr. Prof. psihopedagog Florian Colceag studiază îndeaproape dezvoltarea copiilor de peste 20 de ani.
„Antrenorul de genii” așa cum a fost supranumit, este doctor în economie, specialist în modelare matematică și este considerat unul dintre părinții spirituali ai multor copii supradotați din țară.
Acesta are mai multe programe educaționale în cadrul IRSCA Gifted Education pentru copiii supradotați, ai căror părinți nu știu cum să-i susțină sau să-i ajute.
Dr. Florian Colceag are și o carte, alături de scriitorul Florin Alexandru, care se intitulează „Copilul tău este un geniu!”.
În această carte nu numai că aprofundează problema tehnologiei care face parte din viața copiilor de la vârste infantile, dar atinge aspecte pe care orice părinte ar trebui să le cunoască.
El tratează subiecte precum:
- „Gândirea Out of Box” a micuților (acel mod de gândire flexibil în care copilul vede un lucru sau o situație din mai multe perspective și nu se ghidează doar după prejudecăți),
- Relaționarea cu ceilalți copii și adulți și cum „sub presiunea societății care face eforturi uriașe să-i impună reguli, standarde, limitări și proceduri” își poate pierde abilitatea de a intui lucruri sau a rezolva anumite probleme,
- Rezultatele școlare, ce ar trebui schimbat la programa școlară, ce mod de corectare ar fi mai benefic pentru elevi și ce tipare de învățare există în funcție de fiecare copil
- Întrebări fără răspuns și cum a găsit soluția (diferențele de gândire între adulți și copii și cum să treci de stările confuze sau conflictuale)
- Lipsa unei educații potrivite și problemele aferente (instabilitate emoțională, lipsa stimei de sine, gândire pesimistă, stres, tulburări depresive, manipulare excesivă, viață socială inactivă etc.)
- Încrederea în forțele proprii (cum să o identifici și cum să o dezvolți)
- Inteligența emoțională (importanță, manifestare și cum atingi succesul suprem)
- Exerciții de autocunoaștere
- Jocuri distractive și multe alte lucruri interesante
„Este mai ușor să construiești un copil puternic decât să repari un adult stricat!” (Frederick Douglass)
Capcanele dispozitivelor smart împreună cu haosul creat în sistemul de învățământ conduc la un eșec total al individului, pe toate planurile, în mai mult din 75 % din cazuri.
Deși trăim cu impresia că evoulăm și că acesta este ritmul normal în care se petrec lucrurile, uităm cel mai esențial aspect și anume că: părinții sunt principalii formatori, mentori , călăuzitori ai copiilor.
Noi suntem primii lor educatori, înaintea profesorilor.
Florin Colceag: „Marea problemă pe care o avem acum cu educația este că nu valorificăm calitățile umane. Profesorii sunt doar agenți informaționali, nu se mai ocupă și de formarea personalității copilului. Încercăm să-l transformăm pe copil într-un roboțel. Și el refuză. El îți cere să-i asculți gândirea și tu îi spui, da, dar eu ți-am spus altceva.”
Așadar, părinții au o misiune grea.
Încă din copilărie este necesar să fixeze niște principii puternice în caracterul copiilor și să le dezvolte inteligența emoțională pentru a le asigura succesul în viață, fiindcă, este posibil, ca la școală să nu se predea „lecții de viață sau de etică și morală”.
Pentru a afla mai multe despre cum să crești un copil genial în tot acest haos al dispozitivelor smart și al sistemului educațional precar, te invit să deescoperi cartea: „Copilul tău este un geniu!”.
Niciodată nu este prea târziu să înveți.
Dacă pe tine crezi că nu te mai ajută, poți ajuta tu pe altcineva cu experiențele tale.
Tu ai citit cartea: „Copilul tău este un geniu!?”
Dacă ți-a plăcut ce ai citit, distribuie pe Facebook și ajută și alți părinți!
- Distribuie Pe Facebook
- 255 shares