Cum să fii un părinte echilibrat ca să poți crește copii echilibrați?

“Vrem ca părinții să-și poată ajuta copiii să fie curajosi, să simtă că pot face orice. Copiii curajoși cred că se pot descurca mereu și sunt mai rezistenți. Sunt pozitivi și au o părere buna despre ei. Pentru ca un copil să crească sănătos și fericit are nevoie din partea părinților săi de interacțiune, să facă împreună zgomot, să se alerge, să se coboare la nivelul său.” (Nancy O’Conner)

Ca să putem face toate aceste lucruri de mai sus, noi părinții avem nevoie să fim noi înșine în echilibru. Ca părinți avem nevoie de timp pentru noi și nevoile noastre. Atunci când noi suntem bine cu noi înșine putem să dăruim din timpul nostru, din emoțiile noastre pozitive și celorlați, fiind empatici, amabili, atenți, etc.

“A fi atenți la corpul și la senzațiile din corpul nostru este primul pilon al temeliei conștientizării….Majoritatea dintre noi trăim prea mult în mintea noastră, iar atunci când găsim o modalitate de a ne aduce conștiința în corpul nostru, simțim ușurare și o mare plăcere. “- Bodhipaksa

Iată câteva metode care te pot ajuta să fii un părinte echilibrat:

1. Yoga

Această practică a fost inițial inventată pentru a dezarma criticul interior și a pregătit mintea pentru meditație. Este minunată și pentru corpul tău.

2. Mersul pe jos

Celor mai mulți dintre noi ne este mai ușor să devenim mai conștienți de corpul nostru în timp ce mergem decât în timp ce stăm.

Începe prin a aduce această conștientizare în picioarele tale. Apoi condu-o prin tot corpul tău, relaxând fiecare parte a corpului în timp ce mergi.

Concentrează-te pe senzațiile tale fizice – la felul cum îți simțiți piciorul pe trotuar, vântul care îți adie prin păr. Dacă simți că apar iar gândurile negative, fricile, etc, spune-ți “ah iar gânduri” și lasă-le să vină și să plece, doar observă-le, nu te identifica din nou cu ele.

Încearcă acest exercițiu în timp ce ești cu al tău copil în parc, în timp ce mergeți spre școală, grădiniță sau oriunde altundeva. Este o metodă bună prin care să te întorci acasă relaxat/ă și revigorat/ă.

3. Masajul

Masajul reduce stresul imediat. Poate nu-ți permiți să mergi o dată pe lună/săptămână la masaj.  Poate soțul/soția îți spune de fiecare dată că este epuizat/ă și refuză la rândul său să-ți facă un masaj din când în când.

Dar mai ai o soluție, mini-masajul. Îți masezi zilnic câte 10 minute mâinile și picioarele. Poate nu este la fel de relaxant ca și masajul întregului corp, dar va face diferența oricum.

Nu uita că există mereu o soluție pentru orice problemă, important este să vrei să o găsești. După cum spune și Jim “Daca îti dorești cu adevarat cevavei găsi o caledacă nu, vei găsi o scuză.”

4. Exerciții de orice fel, fie și pentru 10 minute

Exercițiile ne ajută de asemenea, să ne menținem corpul tânăr. Nu ai timp să faci exerciții? Casa ta e plină de copii? Pune muzică și dansează cu ei! Începe o luptă cu perne. Nu uita să-i lași să câștige pentru a le întări sentimentul de a fi puternici.

5. Căscatul

Într-adevăr! Căscatul ne relaxează și eliberează de anxietate și emoții negative. Simplul căscat induce o activitate neuronală unică în zonele creierului care sunt direct legate de crearea sentimentului de empatie.

Cercetătorii au descoperit că elevii care au căscat în mod deliberat timp de patru minute înainte de a începe testul au fost mai relaxați și s-au putut concentra mai bine.

Căscatul reglează temperatura şi metabolismul creierului. Așadar, dacă vrei să-ți menţi creierul sănătos este necesar să caști.

Căscatul în exces

Pe de altă parte căscatul în exces involuntar poate fi semn de o tulburare neurologică de fond.

Nu este indicat să ne abţinem atunci când vrem să căscăm, pentru că acest act involuntar contribuie la pătrunderea oxigenului în sânge şi înlătură oboseala şi tensiunea psihică.

Cel mai bun mijloc de a scăpa de căscatul excesiv este aerisirea camerei.

Căscatul ne ajută să respirăm mai profund, ceea ce sporește gradul de conștientizare a corpului nostru.

„Căscaţi cât de mult puteţi într-o zi: când vă treziţi, când vă confruntaţi cu o problemă dificilă la lucru, când vă pregătiţi să mergeţi la culcare, şi ori de câte ori simţiţi mânie, anxietate sau stress. Căscaţi înainte să aveţi o dscuţie importantă, căscaţi înainte să daţi un test şi căscaţi în timp ce meditaţi, sau vă rugaţi pentru că vă va intensifica activitatea spirituală”. – (neurologul Mark Robert Waldman)

6. Zâmbetul

Repetitiv întăreşte abilitatea neuronală de a menţine o viziune pozitivă asupra vieţii. Este foarte important să zâmbim conștient, ori de câte ori avem o clipă liberă în timpul zilei.

Zâmbetul stimulează circuitele creierului care sporesc interacţiunea socială, empatia şi starea de spirit. Acesta de asemenea un efect atât de puternic asupra creierului, încât dacă vedem imaginea unui chip zâmbitor, ne vom simţi involuntar mai fericiţi şi mai în siguranţă la rândul nostru.

 7. Simplificarea activităţilor

Prioritizează-ţi treburile şi ţine cont în permanenţă de nevoile tale şi ale copilului. Întreabă-te care este cel mai important lucru pe care trebuie să îl faci azi?

8. Dezvoltarea inteligenței emoționale

Absolut tot ceea ce realizăm, construim, întreprindem sau gândim are în spate o emoție. Iar emoțiile sunt parte din noi.

Mai mult decât atât, în spatele gândurilor noastre există un tipar emoțional; care este foarte complex construit pentru simplul fapt că acest tipar emoțional reprezintă întreagă noastră experiență de viață.

Să ne cunoastem pe noi înșine înseamnă să ne creștem conștiința de sine si să fim capabili să ne percem si să ne comunicăm emotiile. Astfel realizăm că deciziile noastre din fiecare moment sunt parte din modelul nostru de viață.

Să ne dezvoltăm inteligența emoțională înseamnă să ne alegem pe noi înșine. Să ne aliniem convingerile si actiunile, înseamna să ne schimbăm tiparele care ne îndepărtează de scopurile noastre si de ceea ce ne-am propus.

Noi alegem efectiv ce fel de viață vrem să avem si ce fel de persoană vrem să fim.

Inteligența emoțională

Nu este ceva complicat, este doar un mod nou de a ne privi pe noi înșine. Pentru a ne dezvolta inteligența emoțională, avem nevoie să ne recunoastem anumite tipare de gândire si comportament, să ne auto-motivam, să alegem optimismul, să fim empatici si să ne dedicăm unor scopuri nobile.

Cel mai important lucru atunci când vrei să înveți un copil să fie inteligent emoțional este să-i oferi un model.

Îți dorești să dezvolți inteligența emoțională a familiei tale?

Dă click aici!

Inteligența emoțională este, cu siguranță, cea mai importantă calitate de dezvoltat copiilor noștri și asta datorită numeroaselor beneficii.

Dezvoltarea inteligenței emoționale este un proces de lungă durată. Dar odată declanșat acest proces, evoluția este ireversibilă, iar efectele nu vor întârzia să apară.

 

 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Lasă un răspuns

Categorii principale

Navighează alegând un subiect de interes