12 Lucruri mai puțin știute despre somn (numărul 4 te va uimi)

12 Lucruri mai puțin știute despre somn (numărul 4 te va uimi)

Poate credeai că somnul e doar… somn, că ştim cu toţii tot ce ar trebui să ştim despre acesta şi cât de important e. Însă, trebuie să recunoaştem, nu ne-am gândit niciodată cu adevărat la acest aspect al vieţii.

La finalul acestui articol, vei cunoaşte cele mai interesante şi mai puţin ştiute lucruri despre somn, începând cu uimitorul fapt că, numai un medic specialist poate să spună dacă o persoană este trează sau doarme.

Asta pentru că omul este capabil să doarmă, pentru scurte perioade de timp, şi cu ochii deschiși și fără a-şi pierde echilibrul!

Ești gata să afli cele mai profunde secrete ale somnului?

lucruri interesante despre somn

12 Lucruri pe care cel mai probabil nu le ştiai despre somn

1. Când eşti epuizat, adormi instant

Dacă adormi mai repede de 5 minute, eşti epuizat. Medicii specialişti susţin că unui om îi ia între 5 şi 15 minute să adoarmă, iar când se întâmplă să adormi instant sau până în 5 minute, atunci eşti epuizat, caz în care ar fi ideal să reduci stresul şi programul prelungit.

Cele 7-8 ore de somn nu sunt doar un clişeu, ci un indicator şi precursor al sănătăţii tale fizice şi mintale. O saltea relaxantă, confortabilă, te-ar putea ajuta să te bucuri de un somn sănătos.

2. Visezi toată noaptea

Deși oamenii de știință au susţinut mult timp că visăm doar în somnul REM (mişcarea rapidă a ochilor), cercetările recente anunţă că visăm pe tot parcursul somnului. Data viitoare când îţi mai spune cineva că nu poţi visa toată noaptea, că e doar o impresie, îl poţi contrazice cu argumente ştiinţifice.

3. Visul, psihoterapie curată

12 Lucruri mai puțin știute despre somn (numărul 4 te va uimi) 7Deşi nu se poate spune cu precizie care este scopul visurilor, există teorii care susţin că visul ne ajută să sortăm experienţele, să selectăm informaţiile utile şi să eliminăm informaţia pe care o considerăm inutilă. În plus, visul susţine sănătatea memoriei.

Îţi poţi sprijini memoria şi citind măcar câteva pagini înainte de somn. Optează pentru o lampă de citit pentru noptieră, cu lumină caldă, plăcută şi relaxantă.

4. Lipsa somnului are acelaşi simptome cu alcoolemia

Dacă stai trează mai mult de 17 ore, vei începe să dezvolţi simptomele pe care le manifestă persoanele care un nivel de alcool în sânge de 0,05 %.

5. Bruiajele din timpul somnului distrug sistemul imunitar

Iată un lucru pe care sigur nu îl ştiai şi la care nu te-ai fi gândit: zgomotele puternice, care interferează cu somnul pe timpul nopţii, chiar dacă nu te trezesc, slăbesc capacitatea sistemului imunitar şi te predispun la o serie de afecţiuni nedorite.

Data viitoare când te întrebi de ce te îmbolnăveşti des, gândeşte-te dacă te odihneşti corespunzător!

6. Corpul se odihneşte mai bine atunci când în cameră e frig

Chiar dacă aparent este exact invers, statisticile spun că dormi mai bine atunci când îţi e frig… decât atunci când în cameră este prea cald. Asigură-te că păstrezi o temperatură optimă.

7. Număratul oilor nu face decât să te ţină trează

lucruri mai putin stiute despre somn - ce este somnul - numarat oi - numaratul oilorUn studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Oxford a dat verdictul: practica tradițională a număratului oilor este un tratament ineficient pentru insomnie. În plus, această practică face mai mult rău decât bine.

Activitatea mintală devine repetitivă şi plictisitoare, iar problemele cu adevărat importante pentru individ câştigă teren, încep să se deruleze şi te ţin şi mai mult timp trează.

8. Nu te poţi trezi dimineaţa devreme? E perfect în regulă!

12 Lucruri mai puțin știute despre somn (numărul 4 te va uimi) 8

Nu trebuie să te forţezi să dormi nici mai devreme, nici mai târziu decât simţi. Fiecare individ are propriul său ritm interior.

De fapt, cercetările au demonstrat faptul că suntem predispuşi genetic să ne culcăm prea târziu şi să nu ne putem trezi dimineaţa devreme.

Tot cercetătorii susţin faptul că acest model genetic este bine de urmat şi de respectat, pentru că trezitul la prima oră nu va însemna randament.

Tot târziu vom începe să fim cu adevărat eficienţi. Iar procentajul, de 40%, al celor care sunt predispuşi la acest ritm, nu este deloc neglijabil.

9. Nu poţi visa o persoană pe care n-ai văzut-o niciodată

Întotdeauna vei visa persoane cunoscute. Iar dacă nu cunoscute, atunci cu siguranţă persoane pe care le-ai văzut la un moment.

Nu vei visa niciodată persoane necunoscute, iar atunci când spui că ai visat pe cineva necunoscut, acela este, de fapt, un chip pe care l-ai văzut la un moment dat. Chiar dacă nu i-ai dat importanţă.

10. Pastilele de somn te pot priva de vise

Dacă te lupţi cu insomnia, şi iei pastile care să te ajute să te odihneşti, fii pregătită şi pentru a renunţa, la propriu, la visele tale! Medicamentele pentru somn, luate pe o perioadă prea lungă de timp, te privează de vise.

11. Ceea ce mănânci îţi influenţează calitatea somnului

ceea ce mananci iti afecteaza somnulCarbohidraţii şi proteinele induc somnolenţă. Aşadar, dacă eşti la birou, evită-le. Înainte de somn însă, acestea sunt excelente. Îţi relaxează corpul, induc somnul natural şi te ajută să te odihneşti bine. Tu decizi dacă sunt sănătoase sau nu.

Nu scăpa din vedere nici faptul că alimentele energizante, cum ar fi cafeaua, sucurile acidulate şi citricele, pot afecta calitatea somnului.

12. Somnul şi pisicile

12 Lucruri mai puțin știute despre somn (numărul 4 te va uimi) 9Ai o pisică? Atunci ai cea mai bună motivaţie să o invidiezi: doarme 70% din viaţă, aproximativ 15 ore pe zi, iar sistemul său imunitar este, evident, unul extrem de rezistent.

O mamă stă trează între 400 și 750 de ore

Nu te-am convins de importanţa odihnei, a somnului sănătos şi a necesităţii unui stil de viaţă echilibrat? Atunci află că tinerii părinții pierd între 400 și 750 de ore de somn în primul an din viaţa copilului.

Dacă vrei să ştii cu exactitate câte ore de somn pierzi în primul an al vieţii celui mic, între 400 şi 750 vei avea de recuperat când eroul tău începe să crească. Asta dacă nu te pregăteşti pentru un nou record de ore nedormite.

Distribuie articolul și intră în comunitatea Tikaboo pentru mai multe articole asemănătoare.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Categorii principale

Navighează alegând un subiect de interes