Stop obezității infantile! 7 sfaturi esențiale pentru a avea un copil fit

copil fit care face gimnastica - cum sa ai un copil fit

România ocupă locul 2 în Europa la obezitate infantilă. Aceasta este știrea șoc care se repetă constant în ultimii ani. 1 din 4 copii este obez, în timp ce 1 din 2 copii este supraponderal.

Cum se ajunge aici? Prin:

  • lipsă de mișcare
  • nutriție necorespunzătoare (cantitativ și/sau calitativ – copilul mănancă mai multe calorii decât consumă, iar uneori acestea nici măcar nu-i aduc nutrienții de care el are nevoie)
  • lipsă de suport psihologic, timp sau atenție din partea părinților
  • folosirea abuzivă a mijloacelor tehnologice în detrimentul mișcării: din ce în ce mai mulți copii nu se mai desprind de rețelele sociale, smartphone, tabletă, Play Station, fără să realizeze cât de mult le va fi afectată sănătatea.

Tot mai mulți părinți sunt îngrijorați de greutatea copiilor. Ca și părinte, cu siguranță nu-ți dorești un copil obez, bolnav și depresiv. Pentru că, da, obezitatea nu este doar o chestiune estetică, este o boală foarte gravă, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic.

De tine depinde sănătatea și starea de bine a micuțului tău.

În continuare îți voi da 7 sfaturi datorită cărora copilul tău poate fi într-o formă excelentă!

Dar hai mai întâi să vedem ce înseamnă să ai un copil fit.

De fapt, ce înseamnă să ai un copil fit?

copil fit puternic fericit

A fi fit presupune o alimentație sănătoasă și echilibrată și desfășurarea activităților fizice, care să vină în întâmpinarea nevoilor organismului, astfel încât să dezvoltăm un corp armonios conturat, în care să ne simțim bine.

În ziua de astăzi, se găsesc peste tot informații despre un stil de viață sănătos, se promovează o paletă largă de variante de mișcare, dar și de alimente sănătoase. Există antrenori, nutriționiști, influenceri, sportivi care inspiră spre performanță.

Bineînțeles, copilul nu este în măsură să hotărască singur cum să devină fit, așa că cei direct responsabili rămân părinții. Tu decizi ce, cât și când mănancă micuțul tău și în ce activități se implică!

În plus, stilul de viață pe care îl adopți va fi luat drept model de către copiii tăi. Astfel, ai ocazia șă îi transmiți micuțului tău o atitudine pozitivă vis-a-vis de activitățile fizice și de tot ceea ce presupune o viață activă și echilibrată! Nu o rata!

Cum să ai și tu un copil fit? Iată 7 sfaturi esențiale:

Copiii sunt plini de energie care poate fi canalizată într-un fel cât se poate de benefic, către jocuri și sporturi care îi formează abilitățile și personalitatea, în timp ce ei se distrează și relaționează. Așadar:

1. Încurajează activitățile în aer liber și jocurile care implică mișcare

precum alergarea, aruncări și prinderi, sărituri, lovituri, mișcări de balans și coordonare (șotron, sticluța cu otravă, prinsa, rațele și vânătorii, limbo etc). Despre plimbări și mersul pe jos nici nu mai vorbim!

2. De la 3-4 ani, îl poți înscrie pe micuțul tău în cluburi sportive

copii innoată in club sportiv

Sportul îi va aduce atât de multe beneficii: poftă de viață, încredere în sine, răbdare, flexibilitate în gândire, ambiția de a trece peste greutăți și de a reuși, stimă de sine, respect pentru munca altora, noi prieteni, un somn mai bun, simț estetic -și lista poate continua. Printre primele sporturi pe care le poate încerca se numără:

  • Înotul – benefic pentru capacitatea de coordonare, dezvoltarea musculară armonioasă, rezistență, perfecționarea aparatului cardio-respirator, înlăturarea eventualei frici de apă;
  • Gimnastica – datorită căreia cei mici dobândesc  flexibilitate, eleganță, echilibru , ambiție, postură bună, forță;
  • Artele marțiale– care dezvoltă coordonarea, încrederea în sine, auto-disciplina, răbdarea, capacitatea de auto-apărare;
  • Dansul sportiv – care aduce oportunitatea de relaționare, o postură corectă, eleganță în mișcări, concentrare, un simț bun al ritmului;
  • Tenisul – care poate dezvolta gândirea strategică, viteza, forța, rezistența, și capacitatea de coordonare a micuțului.

Până la 6 anișori, accentul cade doar pe distracție, pe spiritul ludic și bucuria descoperirii mișcarii. De la 6-7 ani, copilul poate învăța reguli, tehnică, poate înțelege noțiunea de spirit de echipă și cea de competiție, așa că poate încerca sporturi precum fotbalul, scrima, voleiul, basketul etc.

3. Plănuiește activități ocazionale

precum: mersul pe bicicletă, mersul pe role, patinajul pe gheață, ski-ul etc.

copil merge pe bicicletă cu echipament sportiv

Focusează-te pe distracție și încearcă să nu fii prea exigent cu tehnica. Prin repetare, prin exemplul pe care i-l dai și prin scurte momente în care îi explici regulile, copilul își îmbunătățește natural mișcarea și abilitățile. Nu te speria atunci când cade, are nevoie să greșească pentru a-și creea abilitatea de a evita accidentările pe viitor. Bineînțeles, se impune necesitatea unui echipament de protecție în cazul vârstelor fragede.

4. Nu îl lăsa să petreacă mai mult de 1-2 ore pe zi în fața televizorului
5. Obișnuiește-l să mănânce micul-dejun, prânzul și cina la ore fixe și fără grabă.

Fă din fiecare masă un moment special pentru familie.

secretele mamelor fericite - echilibrul si pozitivismul mama și copil în bucătărie gătesc

6. Încearcă să implici copiii în alegerea alimentelor de la market și gătirea lor

Acestea unt momente prielnice pentru a le explica ce le face bine, ce le face rău și de ce.

Iată câteva reguli esențiale pentru o alimentație sănătoasă:

  • E important să nu alegi alimente procesatemezeluri, fast food, pate, conserve de carne, cașcaval, brânză topită, pâine albă, zahăr alb, orez alb, paste care nu sunt integrale, produse de patiserie, pizza, creme. Acestea trec prin procese tehnologic complexe și, astfel, ajung să fie sărace în nutrienți, dar bogate în grăsimi și aditivi foarte dăunători.
  • Evită în mod deosebit zahărul și prăjelile. Dulciurile ideale pentru copil sunt fructele, care pot constitui gustările dintre mesele principale. Cele mai bune opțiuni de a găti, care te ajută să eviți prăjirea, sunt coacerea, înăbușirea și fierberea.
  • Care sunt cele mai bune opțiuni? Cerealele, pâinea și pastele integrale. Fructele și legumele proaspete sau fierte și leguminoasele. Ouă și produse lactate slabe (iaurt, urdă). Pește, nuci, semințe (esențiale pentru aportul de omega-3 și omega-6).Carne de pasăre, soia, tofu, laptele de migdale, orez, cocos etc
7. Joacă-te cu el

Ajută-l să-și descopere potențialul. Arată-i că îl prețuiești și că îl susții. Oferă-i timpul, cunoștințele, iubirea și încrederea ta. Alege să trăiești viața pe care ai visat-o alături de familia ta, fără compromisuri!

Concluzie

Nu e așa că perspectiva asta e net superioară celei a bolilor și depresiei pe care obezitatea le aduce?

Nu e greu să faci alegerile bune, mai ales când scopul e sănătatea și fericirea familiei tale. Acordă-i grijă, timp și sprijin! Micuțul tău îți va fi mereu recunoscător pentru stilul de viață sănătos și mentalitatea de învingător pe care l-ai ajutat să și le construiască. În plus, cei din jur te vor aprecia pentru felul în care trăiești și îți educi copiii.

Nu e nevoie să faci compromisuri când vine vorba de cei pe care îi iubești cel mai mult. Încearcă să îi oferi copilului tău experiența celei mai frumoase vieți!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Categorii principale

Navighează alegând un subiect de interes