Oamenii iubesc învățarea pentru că este un instinct de supraviețuire cu care ne-am născut. Uneori ei uită că iubesc învățarea odată ce învățarea devine asociată cu școala.

Inițial temele au fost inventate acum 200 de ani sau mai mult, atunci când copiii nu puteau să participe zilnic la ore, pentru că trebuiau să lucreze pentru a-și susține familiile.

În această situație, colegii de clasă le aduceau aceste teme la domiciliu, astfel încât ei să poată să țină ritmul cu ce se învăța la școală.

De-a lungul anilor, temele și-au schimbat semnificația și obiectivele de multe ori. În unele cazuri, părinții doreau să-și vadă copiii ocupați cu teme de casă ca o modalitate de a se asigura că studiază și avansează .

Cu toate acestea, pot exista teme de casă interesante și provocatoare, care să le stârnească interesul copiilor, să le stimuleze creativitatea, fără să îi obosească sau să-i plictisească.

Temele pentru acasă

Sunt menite să stimuleze creativitatea elevului. Acestea fac legătura între școală și casă.

Părinților le place să vadă ceea ce învață copiii la școală, și acestora le place de asemeni să le arate părinților ce informații noi au mai acumulat.

Când vine vorba de adolescenți situația e puțin mai complicată. Unii adolescenți sunt motivați de la sine, iar alții nu sunt nici cu ajutor.

Unii adolescenți pot avea rezultate bune la școală cu ușurință, iar alții se luptă pentru asta.

Motivele pentru care adolescenții nu vor să-și facă temele:

  • nu înțeleg rolul acestora
  • nu sunt motivați să le facă
  • nu înțeleg școala în general
  • au prea puțin timp pentru ei înșiși și activități reacreative
  • sunt prea solicitați la școală
  • le ia prea mult timp să le facă
  • nu li se oferă feedback
  • sunt dezorganizați, nu au un plan bine stabilit pentru a le face
  • sunt obositoare și stresante
  • sunt plictisitoare
  • nu au spațiu și condiții unde să se concentreze suficient ca să le poată face
  • profesorii nu explică suficient încânt ei să știe ce au de făcut și cum să rezolve aceste teme singuri
  • consideră că este o pierdere de timp
  • unii adolescenți nu au cui să ceară ajutorul atunci când au teme de făcut
  • sunt stresați
  • consideră că învață destul la școală, iar acasă au nevoie să se relaxeze
  • cred că temele nu se termină niciodată și se simt copleșiți
  • nu le place de profesorul respectiv
  • nu au elementele necesare (calaculator,rechizitele necesare, etc)

Ce poate să facă un părinte atunci când adolescentul său refuză pur și simplu să-și facă temele?

Experții recomandă părinților să încerce să descopere care este cauza principală care stă la baza refuzului adolescenților să-și facă temele.

Deși temele pentru acasă au rolul de a-l ajuta pe elev să înțeleaga mai bine lecțiile predate la clasă, acest lucru nu garantează succesul, pentru că unele dintre acestea sunt destul de dificile.

Unele exerciții îi pot pune în dificultate chiar și pe părinți. Astfel, adolesecenții se întorc la școală cu temele nefăcute. De multe ori profesorii nu au timp suficient să le explice rezolvarea, aceștia rămânând fără soluție.

Pentru a-ți ajuta copilul sau adolescentul să fie mai motivat să-și facă temele este important ca tu să-ți cunoști propriile atuuri, nevoi și dorințe, eventualele așteptări și convingeri legate de ce înseamnă școala și educația pentru tine.

Cu siguranță va fi mult mai ușor să te raportezi la copil așa cum este el și nu așa cum ți-ai dori tu să fie.

În momentul în care copiii se văd puși în fața unui amalgam de materii la care au de făcut teme, încep să intre în panică. Se apuca de mai multe teme deodată, se enervează ușor când nu le iese ceva și au tendința de a renunța imediat.

Pentru a evita situatia în care copiii cedează în fața presiunii temelor, învață-i să fie organizați și să-și prioritizeze temele.

 

 

 

Lasă un răspuns

Categorii principale

Navighează alegând un subiect de interes