Cum să dezvoltăm gândirea antreprenorială și la ce ne ajută

Gândirea antreprenorială

Poate să reprezinte planul tău de rezervă dacă lucrurile nu merg bine la locul de muncă sau chiar să reprezinte un mod de a trăi.

Antreprenoriatul este cea mai frumoasă meserie din lume și asta o spun toți cei ce îl practică și se vede în ochii lor că sunt pasionați de această meserie.

De ce?

Răspunsul majorității celor cu care am vorbit pe acest subiect a fost relativ asemănător:

  • Trăiesc în afara zonei de confort.
  • Libertatea de a decide și de a organiza timpul.
  • Posibilități nelimitate.
  • Banii.
  • Gândirea Out of the Box!

Toți se bucură de toate aceste premise, care le oferă altceva decât majorității.

Dar este necesar să trăiești diferit?

Da, din moment ce ai început să gândești și să simți diferit, vei dori mai tot timpul să o faci diferit pentru că însuși modul de viață este unul în care evoluția se întâmplă accelerat și acest lucru te motivează zi de  zi să trăiești în afara zonei de confort.

Simplul fapt că decizi să trăiești în afara zonei de confort te face să îți atingi un potențial; care altfel nu ar fi atins și acest simplu deziderat te mobilizează zi de zi.

Cum să ne dezvoltăm gândirea antreprenorială

  1. Să ne uităm la modele de afaceri, să urmărim evoluția brandurilor și evoluția celor care dau naștere brandului. Un mod simplu și la îndemână oricui care are o conexiune la internet și un calculator.
  2. Să urmărim evoluția oamenilor deosebiți: biografia lui Steve Jobs, a lui Mozart, Beethoven sau viața lui Mahatma Gandhi și vom observa lucruri uimitoare despre aceste persoane și modul în care au construit ei excepționalul dintr-o viață ca oricare alta.
  3. Să luăm orice obiect și să îl transformăm în ceva mai bun, mai util. De exemplu, trolerul așa a apărut. Cineva a luat un geamantan și l-a pus pe un cărucior. Și astfel și-a dat seama că toată lumea ar vrea o valiză pe roți fără să mai trebuiască să o care.
  4. Să ne jucăm cu înțelegerea sensurilo;, să luăm orice concept și să încercăm să îl înțelegem din perspectiva mai multor oameni.
  5. Să studiem o cultură total diferită de a noastră; ar putea fi cea incașă sau cea engleză, să vedem englezii de ce sunt așa cum sunt și care este perspectiva lor de viață în viitorul apropiat.
  6. Să studiem nevoile umane; aici voi recomanda Piramida lui Maslow care te va ajuta mult mai mult decât pare la prima vedere pentru că ideea și soluția vin din înțelegerea unui concept.

Fiecare punct pe care îl regăsești mai sus te formează în această direcție. Desigur că nu se întâmplă de pe o zi pe alta. Dar haide să vedem cum putem pune în practică tot acest concept prezentat mai sus.

În practică

Să spunem că pasiunea ta este pentru dans și cumva ai vrea să faci asta toată viața ta. Dar nu știi cum să o faci și atunci cauți modalități de a schimba locul de muncă; și a face ceea ce te pasionează.

Mergi la cursuri de dans și în acest moment nu știi sigur dacă vei reuși să pui în practică ceea ce ai învățat. Dar, în schimb, știi că vrei cumva să găsești o soluție.

Îți acorzi timp pentru a începe acest proiect circa 3 luni. Ce vei face pentru asta?

  1. Cauți cursurile de dans prezente în piață și le vei citi povestea și cum au ajuns ei să susțină aceste cursuri.
  2. Vei căuta povestea celor mai renumite școli de dans din lume și o vei citi și modul în care au ajuns atât de prestigioase.
  3. Să luăm un curs, care pare cel mai bun din piață, și să îl transformăm într-un curs și mai bun și mai util, astfel încât nimeni să nu îl poată ignora.
  4. Vom lua conceptul care va rezulta din noul curs. Și ne vom pune în pielea anumitor potențiali clienți să vedem ei cum vor înțelege produsul nostru.
  5. Vom studia o cultură unde avem acces și vom înțelege lor ce anume le place când vine vorba de aceste cursuri. Cu alte cuvinte, vom urmări trenduri și obiceiuri în formare cu privire la ce dansuri mai speciale își doresc oamenii din acea cultură.
  6. Aici vom studia nevoia unui asemenea produs și cui ne adresăm exact, clientul țintă. Vom face tot posibilul să îl înțelegem.

Eh, cam atât despre cum să îți dezvolți tu gândirea antreprenorială. Și nu uita că odată ce tu ești fericit(ă) în plan profesional, la fel va fi și copilul tău.

E util să îi dezvotăm de mic acest tip de gândire, bazat pe ”gândirea în afara cutiei” (out of the box). Puteți citi mai multe metode concrete prin care să dezvoltați gândirea out of the box în cartea ”Copilul tău este un geniu!„, scrisă împreună cu prof. Florian Colceag (”antrenorul de genii”).

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Categorii principale

Navighează alegând un subiect de interes