5 modalități prin care îți poți încuraja adolescentul să aibă o alimentație sănătoasă

Nu numai părinții de copii „mici” întâmpină dificultăți atunci când vine vorba de o alimentație sănătoasă și echilibrată a acestora, ci și părinții de copii „mari”, mai precis părinții adolescenților. Cu atât mai mult cu cât alimentația joacă un rol foarte important și în adolescență, adolescenții au nevoie de energie fiindcă sunt solicitați atât din punct de vedere intelectual – la școală, dar și din punct de vedere fizic – au un ritm alert de creștere și depun efort și atunci când vine vorba de schimbări emoționale.

De ce e important ca un adolescent să aibă o alimentație sănătoasă și echilibrată, dincolo de energia pe care o capătă din alimente nutritive și sănătoase și care îi ajută în creșterea și dezvoltarea psihică și intelectuală?

Simplu. Vă vom spune ce poate provoca o alimentație nesănătoasă, pentru a afla care e rolul unei hrăniri corespunzătoare în rândurile adolescenților (și nu numai):

  • lipsa concentrării la școală și în activitățile pe care le realizează adolescentul;
  • anorexie;
  • obezitate;
  • insomnie;
  • bulimie;
  • sistem imunitar scăzut;
  • anemie;
  • lipsă de energie;
  • stare de oboseală etc.

Așadar, în articolul de astăzi vă oferim 5 modalități prin care vă puteți încuraja adolescentul să aibă o alimentație sănătoasă și echilibrată.

1. Ca părinte, fii un model pentru adolescentul tău! 

Copiii și adolescenții își copiază părinții atunci când vine vorba de comportament, de limbaj, de stil de viață. Un părinte care are grijă de propria alimentație și încearcă să mănânce sănătos și echilibrat poate deveni foarte ușor un exemplu pozitiv pentru adolescent.

2. Mergeți împreună la cumpărături, alegeți cu grijă produsele. Puteți alcătui meniuri și găti împreună. 

O dată la ceva timp sau oricând aveți disponibilitate amândoi, încercați să faceți cumpărăturile alimentare împreună. Alegeți produse sănătoase, pe care eventual le puteți pregăti mai apoi împreună. Evident, și să preparați o prăjitură e una dintre activitățile amuzante pe care le puteți face, dar și un mic dejun/prânz sănătos sau o cină sănătoasă vă poate ajuta să petreceți timp unul cu celălalt, dar și să vă alimentați echilibrat și conștient.

3. Mâncați împreună. 

Încercați să mâncați împreună o dată pe zi, oricât de diferit sau de greu ar fi programul vostru. Fie că e vorba de mic dejun, prânz sau cină, o masă împreună vă poate apropia, petreceți timp împreună și, în plus, gestionați altfel ceea ce alege să mănânce adolescentul.

4. Încurajați-l să practice un sport.

Când practici un sport, când faci mișcare, e indicat să ai o alimentație sănătoasă și echilibrată. Așadar, încurajându-i pe adolescenți să facă un sport, îi veți ajuta și în ceea ce privește stilul de viață și de alimentație.

5. Discutați despre mâncare, despre alimentația sănătoasă, despre felul în care anumite alimente se pot combina. 

Atât pentru părinți, cât și pentru adolescenți e nevoie de educație în ceea ce privește alimentația sănătoasă. Așadar, discutați despre alimentație, citiți articole, vizionați documentare împreună. O alimentație sănătoasă și echilibrată a unui adolescent pornește de la părinte, de la relația părintelui cu mâncarea, din felul în care părintele alege să combine alimentele, din ceea ce acesta mănâncă.

În plus, pentru că și „micile plăceri” au rolul lor și pentru că pur și simplu se întâmplă ca adolescentul să poftească la ceva „interzis”, să își dorească să consume fast-food etc., alegeți o zi pe săptămână (sau pe lună, intervalele le puteți stabili în funcție de disponibilitate și de felul în care alegeți să mâncați) în care vă puteți face „de cap”: puteți să comandați pizza, puteți să mâncați prăjitura pe care o preparați împreună, puteți mânca ciocolată etc.

Nu uitați că o alimentație sănătoasă și echilibrată contribuie la starea de bine – psihică și fizică – a adolescentului și că e nevoie ca aceștia să fie îndrumați și consiliați atunci când vine vorba de o hrănire corespunzătoare, întrucât mulți dintre ei nu sunt conștienți de rolul pe care îl au alimentele și o digestie sănătoasă în viața de zi cu zi. Fiți alături de ei atunci când vine vorba de mâncare, mâncați împreună cât se poate de des, mergeți împreună la cumpărături și alegeți alimente sănătoase și hrănitoare!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Categorii principale

Navighează alegând un subiect de interes